Роль суеверий в управлении современным бизнесом
https://doi.org/10.24833/2071-8160-2024-5-98-228-238
Аннотация
Рецензия на книгу: Crossman J. 2024. Superstition, Management and Organisations: Irrationality, Randomness, and Chaos in Decision Making. Palgrave Studies in Workplace Spirituality and Fulfillment. Palgrave Macmillan, Cham. 267 р. DOI: 10.1007/978-3-03159020-7.
Ключевые слова
Об авторе
Ю. А. КовальчукРоссия
Юлия Александровна Ковальчук – доктор экономических наук, профессор
125993, Москва, Волоколамское шоссе, 4
Список литературы
1. Chung R., Darrat A.F., Li B. 2014. Superstitions and Stock Trading: Some New Evidence. Journal of the Asia Pacific Economy. 19(4). P. 527–538. DOI: 10.1080/13547860.2014.920589.
2. Damodaran A. 2017. Narrative and Numbers: The Value of Stories in Business. Columbia Business School Publishing. 296 р.
3. Hamerman E.J., Morewedge C.K. 2015. Reliance on Luck: Identifying Which Achievement Goals Elicit Superstitious Behavior. Personality and Social Psychology Bulletin. 41(3). P. 323–335. DOI: 10.1177/0146167214565055.
4. Lim H.-E., Wong W.-C., Hiau Abdullah N.A. 2023. Estimating the Superstition Value: Why Not Decomposition Analysis? Journal of the Asia Pacific Economy. 28(2). P. 374–389. DOI: 10.10 80/13547860.2021.1928406.
5. Polanyi М. 1958. Personal Knowledge: Towards a Post-Critical Philosophy. University of Chicago Press; First American edition. 428 p.
6. Vyse S. 2014. Believing in Magic: The Psychology of Superstition. Oxford University Press. 328 р.
7. Брагова А.М. 2017. Цицерон о суеверии. Juvenis Scientia. №4. С. 39–41. DOI: 10.15643/ jscientia.2017.4.010.Назаров У.К. 2022. Суеверие и радикализм, факторы, тормозящие развитие Афганистана. Вестник Педагогического университета. 6–1(101). С. 312–319.
8. Степнов И.М., Ковальчук Ю.А. 2023. Финансы бизнес-экосистем: современная повестка и вызовы. Финансы: теория и практика. 27(6). С. 89–100. DOI: 10.26794/2587-56712023-27-6-89-100.
Рецензия
Для цитирования:
Ковальчук Ю.А. Роль суеверий в управлении современным бизнесом. Вестник МГИМО-Университета. 2024;17(5):228-238. https://doi.org/10.24833/2071-8160-2024-5-98-228-238
For citation:
Kovalchuk J.A. Superstition and Its Role in Modern Business Management. MGIMO Review of International Relations. 2024;17(5):228-238. (In Russ.) https://doi.org/10.24833/2071-8160-2024-5-98-228-238