Preview

MGIMO Review of International Relations

Advanced search

Contemporary Lingvodidactics: Defining Goals and Objectives of Foreign Language Teaching

https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-3-30-278-281

Abstract

The author suggests her own interpretation of goals and objectives of foreign language teaching based on the author’s original conception of mastering a foreign language as a process of bilingual development. The final goal should be described not as a set of competencies, but as a form of bilingualism. Intermediate goals and objectives should be determined by the task of developing each block of the mechanism of language command.

About the Author

T. K Tsvetkova
МГУ
Russian Federation


References

1. Бердичевский А.Л. Оптимизация системы обучения иностранному языку. М.: Высшая школа, 1989. 104 с.

2. Рогова Г.В. Цели и задачи обучения иностранным языкам// Общая методика обучения иностранным языкам/ под ред. А.А.Миролю-

3. бова. М.: Русский язык, 1991. С.75-82.

4. Гальскова Н.Д. Межкультурное обучение: проблема целей и содержания обучения иностранным языкам. 2004. № 1. С.3–8.

5. Методика/ под ред А.А.Леонтьева. М.: Русский язык, 1988. 180 с.

6. Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам. М.: Аркти, 2004. С.6.

7. Зимняя И.А. Психология обучения неродному языку. М.: Русский язык, 1989. 220 с.

8. Бим И.Л. Цели обучения иностранному языку в рамках базового курса. Иностранные языки в школе. 1996. №1. С.48–52.

9. Цветкова Т.К. Механизм владения языком как основа для моделирования процессов формирования билингвизма. Филологические

10. науки в МГИМО: сборник научных трудов. №39. М.: МГИМО(У) МИД России, 2010. С. 80–88.

11. Караулов Ю.Н. Ассоциативная грамматика и ассоциативно-вербальная сеть. М.: ИРЯ РАН, 1999. 180 с.


Review

For citations:


Tsvetkova T.K. Contemporary Lingvodidactics: Defining Goals and Objectives of Foreign Language Teaching. MGIMO Review of International Relations. 2013;(3(30)):278-281. (In Russ.) https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-3-30-278-281

Views: 738


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-8160 (Print)
ISSN 2541-9099 (Online)