Preview

MGIMO Review of International Relations

Advanced search

Education and Personality Development in Information and Communication Activities

https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-2-29-178-182

Abstract

The article considers the scope for the shift to personality-oriented paradigm through the personal inclusion into specially organized information and communication activities in the Internet environment; the authors also give the essence, specific features and functions of those activities.

About the Authors

A. V. Gagarin
Российская академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте РФ
Russian Federation


L. K. Raitskaya
Московский государственный институт международных отношений (университет) МИД России. Россия, 119454, Москва, пр. Вернадского, 76.
Russian Federation


References

1. Гагарин А.В., Раицкая Л.К. Развитие информационно-коммуникативной компетентности личности в самостоятельной учебно-

2. познавательной деятельности // Акмеология. Специальный выпуск по материалам секции «Акмеология» V Съезда РПО. 16

3. февраля 2012 г. М.: Изд-во МААН, С. 39-42; Панов В.И. Психодидактика образовательных систем: теория и практика. СПб.:

4. Питер, 2007.

5. Раицкая Л.К. Самостоятельная учебно-познавательная деятельность студентов в информационно-образовательной среде

6. Интернет: дидактическая концепция / Под науч. ред. А.В. Гагарина: Монография. М.: МГОУ, 2012.

7. Торкунов А.В. Как университетам России добиться признания на глобальном рынке высшего образования // Портал МГИМО.

8. [Электронный ресурс]: http://www.mgimo.ru/news/experts/document224126.phtml.

9. Раицкая Л.К. Указ. раб.

10. Панов В.И. Указ. раб.


Review

For citations:


Gagarin A.V., Raitskaya L.K. Education and Personality Development in Information and Communication Activities. MGIMO Review of International Relations. 2013;(2(29)):178-182. (In Russ.) https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-2-29-178-182

Views: 519


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-8160 (Print)
ISSN 2541-9099 (Online)