Preview

MGIMO Review of International Relations

Advanced search

Professional Language Training of Students of International Relations: Didactics

https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-1-28-9-12

Abstract

The article addresses the theory of professional language training of students majoring in international relations. Showing the essence of competence-based professional education, the author offers definitions of content and purpose of language training and analyses its specific functions and properties.

About the Author

E. V. Voevoda
Moscow State Institute of International Relations (University), 76, Prospect Vernadskogo, Moscow, 119454, Russia.
Russian Federation


References

1. Торкунов А.В. Образование как инструмент «мягкой силы» во внешней политике России // Вестник МГИМО. 2012. № 4(25). С. 87.

2. Булкин А.П. Социокультурная динамика образования. Исторический опыт России. Дубна: «Феникс+», 2005. С. 150.

3. Гершунский Б.С. Философия образования для XXI века. М.: Педагогическое общество России, 2002. С. 42, 45.

4. Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б.М. Бим-Бад; редкол.: М.М. Безруких, В.А. Болотов, Л.С. Глебова и др. // М.:

5. Большая Российская энциклопедия, 2008. С. 172–173.

6. Словарь-справочник современного российского профессионального образования / авторы-составители: Блинов В.И., Волошина

7. И.А., Есенина Е.Ю., Лейбович А.Н., Новиков П.Н. Выпуск 1. М.: ФИРО, 2010. С. 11.

8. Концепция модернизации российского образования на период до 2010 года. Приложение к приказу Минобразования России от

9. 02.2002. №393. URL: http://www.edu.ru/db/mo/Data/d_02/393.html

10. Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации»/ URL: http://минобрнауки.рф


Review

For citations:


Voevoda E.V. Professional Language Training of Students of International Relations: Didactics. MGIMO Review of International Relations. 2013;(1(28)):9-12. (In Russ.) https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-1-28-9-12

Views: 586


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-8160 (Print)
ISSN 2541-9099 (Online)