Preview

MGIMO Review of International Relations

Advanced search

Conjugate System of Professional Teacher Education

https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-1-28-200-204

Abstract

The article deals with the main ways of modernization of the educational system. The author dwells on the notion of “the interconnected education system” and describes its structure, types of interconnections and social effects of this model on those involved in the educational environment of Russia.

About the Author

D. S. Tkach
ФГБОУ ВПО «КубГУ»
Russian Federation


References

1. См.: Гузенко В.В., Лукьянова В.С., Остапенко А.А., Ткач Д.С. Моделирование школьного уклада, основанного на устойчивых

2. духовных связях. Исследовательский проект / Федеральный институт развития образования, МОУ лицей станицы Азовская.

3. Краснодар, 2008. 24 с.

4. Кузьмина Н.В. Понятие «педагогической системы» и критерии ее оценки // Методы системного педагогического исследования

5. / под. ред. Н.В. Кузьминой. М.: Народное образование, 2002. Она же. Понятие «педагогической системы» и критерии ее оценки

6. // Методы системного педагогического исследования / Под. ред. Н.В. Кузьминой. М.: Народное образование, 2002.

7. См.: Ткач Д.С. Можно ли подготовить сельского педагога, не выезжая в город? // Народное образование. 2007. № 7. Она же.

8. Организационно-педагогические условия формирования профессиональной компетентности педагога-психолога в комплексе

9. «сельский педагогический лицей – педагогический вуз». Дисс. … канд. пед. наук. Краснодар, 2007.


Review

For citations:


Tkach D.S. Conjugate System of Professional Teacher Education. MGIMO Review of International Relations. 2013;(1(28)):200-204. (In Russ.) https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-1-28-200-204

Views: 371


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-8160 (Print)
ISSN 2541-9099 (Online)