Preview

MGIMO Review of International Relations

Advanced search

Innovations as a Basis of Optimization of Educational Process in Educational Institutions of the Ministry of Internal Affairs of Russia

https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-3-30-177-184

Abstract

In the article innovative aspects of development of system of vocational training of shots and optimization of educational process in educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Russia are considered. The author notes that nowadays the importance of successful modernization of the higher vocational school in innovative development of Russia is realized as a priority problem of the state and society.

About the Author

J. V. Strigunenko
ФГКОУ ВПО «Краснодарский университет МВД России».
Russian Federation


References

1. Президент России. Образование для инновационных обществ в XXI веке // http://www.kremlin.ru/text/docs/2006/07/108823.shtml.

2. Астафьева Н.В. Методология управления инновационным развитием университетских комплексов: автореф. дис…д-ра эконом.

3. наук. Саратов, 2008. С.3.

4. Кикоть В.Я. Система образования МВД России. Вчера. Сегодня. Завтра // Вестник кадровой политики МВД России. 2008. № 3. С.15.

5. Юдин А.В. Инновационные методы подготовки кадров и оптимизация научно-образовательного процесса // Вестник кадровой

6. политики МВД России. 2008. № 2. С. 17–21.

7. Фалалеев М. Чисто учебное убийство. Милиционеров отучат ошибаться // Российская газета. 14.05.2009.

8. Botkin J., Elmanjra M., Malitza M. No limits to Learning. Bridging the Human Gap. A Report to the Club of Rome. Oxford, etc.: Pergamon

9. press, 1979.

10. Струк Е.Н. Инновационная парадигма образования в изменяющемся мире // Высшее образование для XXI века: Третья меж-

11. дународная научная конференция. М.: МосГУ, 2006. С. 50.

12. Бондаревская Е.В. Личностно-ориентированное образование. Опыт разработки парадигмы. Ростов-на-Дону: Изд-во РПУ, 1997.

13. С. 13.

14. Колин К.К. Человеческий потенциал и инновационная экономика // Вестник Российской академии естественных наук. 2003.

15. № 4. С. 16.

16. Ильин Г.П. Образование после образования (от педагогической парадигмы к образовательной) // http://www.znanie.org/jornal/

17. n1/st_obraz_posle_obraz.html

18. Литвиненко В.С. Есть только один культ – культ профессионализма //НГ – регионы. 28.11. 2000.

19. См. подр.: Системы качества в образовании: Сборник переводов с английского. Вып. 1.4. /Под общ. ред. Ю.П.Адлера. М.: МИ-

20. СИС, 2000. С 11;. Бакштановский В.И. Моральный выбор: цели, средства, результаты. Томск, 1997; Кветной И.С. Деятельность

21. как система. Социально-философский подход. В кн.: Философские и социологические проблемы человеческой деятельности.

22. Краснодар, 2004. С.5-18; Стребков Ю.С. Деятельность как способ присвоения человеком своей сущности. В кн.: Целостность

23. человека в системе деятельности, сознания и общения. М., 2005. С.7-11; Яценко А.И. Целеполагание и идеалы. Киев: Наукова

24. думка, 2007. С.12-13 и др.


Review

For citations:


Strigunenko J.V. Innovations as a Basis of Optimization of Educational Process in Educational Institutions of the Ministry of Internal Affairs of Russia. MGIMO Review of International Relations. 2013;(3(30)):177-184. (In Russ.) https://doi.org/10.24833/2071-8160-2013-3-30-177-184

Views: 630


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-8160 (Print)
ISSN 2541-9099 (Online)